2 Eki 2014

GEZİ GÜNLÜĞÜ; TRABZON

Geçen hafta sonu Trabzon'daydık... Aylar öncesinden indirimden alınmış biletimiz vardı. Havaların biraz yağışlı olduğu döneme denk gelsek de güzel geçti çok şükür... Fazla bir yerlere gitmeyi planlamadık vakit dar olunca. Git gel yollarda harcamamak adına az ve öz havasını alıp geldik:) Cumartesi akşama doğru Uzungöl'e vardık. Trabzon'dan 2 saate yakın yol gittikten sonra varabildik ancak...

Varınca otobüsten inip de şöyle bir etrafımıza bakıp o kadar yeşili, ağacları, yemyeşil yüksekçe dağları, gölü, bir arada görünce kendimizden geçtik:)  Dört tarafı yemyeşil alanla çevrili dağların arasında kalmış saklı bir yerleşim yeri. Çok enteresan. Biz çok şirin ve de otantik bulduk. Zaten dışarı her çıkışımızda mis gibi havasıyla, göz alabildiğine yeşillikle, ağaçla ve heybetli dağlarla karşılaşıp bir oh çektik:) Tam ihtiyacımız olan istediğimiz ortam.

Bu fotoğrafı, anlaşıldığı üzere epeyce bir tepeden çektik, bayağı tırmandık yani Biricikle yukarılara doğru:)
Güzel güzel dolaştık her bir yerini...Uzun uzun sakin sakin ve de göze hitap eden yürüyüşler için çok uygundu ve biz de öyle yaptık her fırsatta:) O kadar çok Arap turist vardı ki biz yabancı kaldık içlerinde:))

Bakın bir parçacık minik bulutçuk var tepede :)

Akşamları da oldukça hareketliydi... Etrafta bir sürü hediyelik eşya satan dükkan, Mısır ve çubukta patates kızartması satan yerler vardı...
Bisikletler de vardı kasalı kasasız:) Arap çocuklar o kasalı bisikletlerle epey eğlendiler kasalarına kardeşlerini oturtup gezintiye çıktılar:)

Yağmur yağmadı mı, tabii ki yağdı hatta yağmurda da gezdik ıslandık birazcık ama aldırmadık:) Neyse ki öyle sürekli yağmadı biraz yağıp biraz durdu... Bize gezecek yeterli vakti verdi yani:) Yağmurda içeri girip durunca hemen dışarı çıktık:)

Mıhlamamızı, kuymagımızı tereyağında balığımızı da yedik elbette:) Kuymağı pek sevdik :)

Bu güzel çiçekleri de gezerken denk gelip çektik hiç kaçar mı :) Biricik gösterdi baak çiçeklere diye, bakar bakmaz hemen küçük bi çığlık ve kolundan çekiştirmece hadi çek çek diye:))

Pazartesi günü uçak aksam geç saatlerdeydi.Biz de üniversiteden yakın arkadaşım Cansu'yla buluştuk, Trabzon'daydı kendisi. Gitmeden önce buluşur gezeriz birlikte diye konuşmuştuk O' da eşi ve minik bebeğiyle birlikte karşıladı bizi:) Biz gidene kadar deli dolu yağmur yağmış ama biz vardığımızda şansımızdan ortalık günlül güneşlikti:))

Sağolsunlar bize vakit ayırıp, küçük tatlı mı tatlı şirin bebeklerine rağmen gezdirdiler.. Sümela manastırına da götürdüler:) O ne yükseklik ve o ne manzara... Yani o manzaranın yanında manastır pek de ilgi çekici gelmiyor:) Girmeseymişiz de olurmuş dedik. Zaten esas manzarayı gören yerlerini de tadilata almışlar. Öyle hızlıca bi bakıp çıktık çünkü dışarıda izlenmeye değer çok daha güzel manzaralar vardı:) O yükseklikten o manzara muhteşemdi evet.... Bir yandan su sesi  görkemli ağaçlar ve büyüleyen yeşillik orman ve gökyüzü hepsi bir arada gibiydi... Fazla manzara fotoğrafı çekmemişiz  bu sefer kendimiz çekilmekten:)

Şu manzaranın güzelliğine baakın... Dikkaat ederseniz manastırı da görebilirsiniz sol tarafta.

Bu da yol kenarında bir yerdi hoşumuza gitti...
Zigana taraflarında yemeğin üstüne meşhur Hamsiköy sütlaçlarından da yedik:) Sahiden çok yumuşacık bir tadı vardı. Farklı yani. Akşam olunca da evlerinde ağırladılar bizi sağolsunlar. Bir güzel çayımızı içip sohbetimizi edip bebişi izledik vaktimiz dolana kadar...

Böylelikle gezimizi bitirmiş, Trabzon'daki vaktimizin sonuna gelmiş olduk. Dikkatimizi çeken bir şey oldu, Trabzon'da dağların en tepelerinde bile evler vardı. O kadar ilginç geldi ki bize:) O kadar yükseğe nerden çıktınız da yerleştiniz. Hele Zigana da öyle köyler vardı ki yemyeşil dağlarda dağınık dağınık evler. Hiç o kadar güzel yeşilliğin ortasında bir yerleşim yeri görmemiştim.

Böyle işte. Her şeyiyle birlikte güzel vakit geçirdik.

Bayrama kalmış sayılı günler:)
Cuma günü inşallah Aydın'a yolcuyuz biz. Bütün kardeşler toplanıyor oh oh:)
Şimdiden hepinize musmutlu güzel bayramlar diliyorum:)

1. Kıskanılacak bir gezi olmuş. Ne güzel yerlere gitmişsiniz. Bizim patronda Trabzonlu. O da gider her sene mutlaka. Yayla şenliklerine gider. :)

1. Güzeldi evet. Sen de gidersin ilerleyen zamanlarda inş;)Yaylalar bir başka güzeldir de yaylalar için geç kalmıştık biz:) Bir dahaki sefere yaylalara çıkarız artık inşallah:)

2. Memleketim, Karadenizim, yeşil güzelim benim :)

Sen Aydın'lı mıydın. Bende bu hafta mı Aydın-Nazilli de geçirdim ama bu akşam dönüyorum :)

1. Evet güzeldi valllahi:)Sevdik:)
      Aydın merkezdeyiz biz:)
      Yine az da olsa vardır oralarda da yeşillik bağ bahçe:)

3. Ayy ne güzel gezmişsiniz. Bayıldım fotoğraflara, her biri ayrı güzel. O yükseklikte o manzarada herhalde binlerce fotoğraf çekebilirdim :) Muhteşem yerler, Karadeniz olunca zaten manzaraya doyuyor insan. Gitmeyi çok istiyorum ben de oralara. Bu arada yeni öğrendim Arapların çok olması ekonominin iyiye gittiğini gösterirmiş :) Çok alışveriş yapıyorlarmış çünkü :)) Trabzon esnafının cebi şenlenmiştir şu aralar.

1. Evet evet ekonomiye katkıda bulunuyorlar sağ olsunlar:)
      İnşallah bir gün nasip olur gitmek san da;)

4. Ayy ben de gitmek istiyorummmm amaaa :)

1. Fırsatını bulursan git mutlaka evet :) Çok sevdik biz... Tam nefes almalık...

5. Biriciğinle birlikte en mutlusundan bir bayram geçirmen dileğiyle hayırlı bayramlar canım :)

1. Çok sağol cancağzım... Güzel geçti bir bayram daha şükür:)

6. Güzel anlatımınız ve harika fotoğraflarınızla biz de oraları hissetmiş olduk. Çok teşekkürler :)

1. Hoş geldiniz:) Teşekkür ederim , beğenmenize sevindim:)

7. Heyy gidi Karadeniiiz.
    Burnumda tütüyor be.. Artvin'e de uğruyaydınız :)
    Trabzon insanını sevmem ama coğrafyası muhteşem.

1. Valla vakit azdı Tolga anca oralarda gezindik işte. o da yetti bize :) Güzeldi evet:)

8. ne de güzel yerler... Sümela gezisinde hayran kalmıştım manzaralara... Trabzon ya da karadeniz gerçekten ülkemizin değerli yerlerinden özellikle ağacı yok eden metropol şehirlerin olduğu ülkemde... Bir de fotoyu çeken mi iyi çekmiş yoksa manzara mı iyi diye fotolar böyle çıkmış karar veremedim :)

1. Aynen nefes aldık en oksijenlisinden ferahından. Gözümüz ,gönlümüz ,ciğerimiz bayram etti:)
      Fotoyu çeken Biricikim... Biricik diye söylemiyorum sahiden güzel çeker iyi çeker iyidir fotoğraf çekme konusunda:) Ama manzaralar da güzel di tabii.. Makine de iyi olunca.. Yani hepsinin de ortak çalışması hepsinin payı var Serkan öyle diyelim:))