16 Ara 2013

İSPANYA GEZİMİZ

 Ne zamandır yazayım diyordum da bir türlü olmadı üşendiğimden lakin bu yılı bitirmeden bu yıla ait olan İspanya gezimizi fazla detaya inmeden fotoğraflarla kısaca anlatayım dedim..Fotoğrafların üzerine tıklayarak normal boyutlarında daha rahat görebilirsiniz.. Bunlardan fazlası var elbet elimde ama istediğim her fotoğrafı ekleyemedim malesef boyutlarından dolayı sanırım.. Bunlar yetsin artık:) 
 
Geçtiğimiz Haziran ayında gitmiştik 1 haftalığına.. Her şeyi kendimiz ayarlayıp bulduk, en uygunundan.. Uçak biletinde kampanyadan faydalanmıştık ki çok uygun bir fiyata gidip gelmiştik. Gideceğimiz her yere de çoğunlukla yürüyerek gittik.Bir şehri en iyi yürüyerek keşfedebilirsiniz zira. Biricik, telefonunun haritasından gideceğimiz yerleri işaretliyordu, rotamız ona göre çiziliyordu  ve hiç sıkıntı yaşamadan haritayı takip ederek istediğimiz her yeri gidip gördük. İlk rotamız Barcelona idi.. Kaldığımız otel de meydana yakın bir yerdeydi. Her sabah erkenden yollara düşüyorduk:)
 
 
Burası Barcelona'nın en meşhur meydanlarından,  Las Ramblas meydanı.. Bizim de en sevdiğimiz yerdi kesinlikle..  Her gün mutlaka uğrardık,  gezmeye çıkardık çünkü oldukça renkli, eğlenceli bir meydandı.
Karşılıklı restorantlar kafeler, ressamlar, canlı heykeller,  gösteriler  hepsi bu meydanda idi.. İstanbul'un İstiklal'i gibi..

 
Amcam 5 dakikada karikatür resminizi çizip veriyor elinize.. İzlemesi de pek keyifli oluyordu. Profesyonel çalışanlar da vardı ama onların önünde öylece 1 saat oturmak epey sıkıcı olsa gerek:)
 

 
Bu tarz canlı heykellerden çok vardı sağlı sollu yol boyunca .Zaman zaman yanına merakla yaklaşan , inceleyen turistleri güzelce korkuttukları da oldu:)
Bu arkadaş da saatlerce bu şekilde orada öylece durdu vallahi. Biz nasıl durduğunu çözdük ama biricikle :)


Barcelona gotik katedrali , 14.yy da tamamlanmış büyük bir çoğunluğu..

 Gaudi'nin şaheserlerinden Casa Battlo, görünümünden dolayı kemikler evi denilmekte..
 

Bu da Gaudi tarafından inşaa edilen diğer bir eser La Pedrera..
 
Ve merkezde kocaman bir pazar... Mercat de la Bouqueria.Tam bir renk cümbüşü, Meyveler şekerlemeler.. Gözü gönlü açılıyor insanın.. ağzı da sulanıyor üstelik:)

                              
Burası da Park Güell.. Gaudi'nin sanatını görebileceğiniz güzel yerlerden. Oldukça büyük bir park. Gez gez bitmiyor, doğayla iç içe, kıvrımlı patikalardan geçiyorsunuz... En tepesinde yer alan balkondan da Barcelona'yı ve denizi görebiliyorsunuz..
Yine parkın bazı kısımlarında şarkı söyleyen danseden değişik müzik aletlerini çalan insanları görmek mümkün.. Elimde daha güzel fotoğraflar var fakat bazılarını kabul etmiyor bilgisayar bende kabul ettiklerini ekleyebiliyorum ancak..
 
Ve şehrin en yüksek yeri, Tibidabo tepesi.. Oradan manzara muhteşem kesinlikle.. Tepede bir eğlence parkı aynı zamanda:)
 

 
Park Ciutadella'dan bir görünüm.. Şehrin merkezinde sevimli, iç açıcı, ruhu tazeleyen bir park..
 

 
Bu harika manzarayı da paylaşayım dedim hemen limanda.. Akşam vakitlerinde özellikle pek bir seyredilesiydi.

Gelelim Sevilla'dan manzaralara... İspanya'nın tarihi yerlerinden. Bir Endülüs şehri. Flamenconun da merkezi..Bir kaç günümüzü de bu küçük ama tarih kokan şehirde geçirdik.. Yanyana en fazla 2 kişinin sığacağı daracık sevimli sokaklarını sevmiştim.. Ucu mutlaka işlek bir meydana çıkan dar sokaklar:)


Sevilla'nın merkezinde bulunan büyük bir katedral.. Fotoğrafta tamamı gözükmüyor tabii.

Sevilla sokaklarından

 

 Bunlar da Alcazar Sarayından. Endülüs Emevilerinden kalan, Arap mimarisinin en güzel örneklerinden.. İç mekan ve bahçelerinde müslüman, gotik, rönesans,barok sitillerinibir arada görmek mümkün.. Hayran kalınası ince işçilik örneklerine şahit olduk..



                                   
Sarayın bahçesinde fotoğraf çekiminegelen gelin ve damatlar bunlar da :)  Bir kare de biz aldık :)


ve yine bahçesinden bir görüntü.. Daha güzel bir sürü kareler var fakat hepsini koyamıyorum  malesef..
 


Sevilla' ya kadar gidip de flamenco izlemeden dönülür mü hiç, elbette izledik:)  bu gördüğünüz mekanda sahne almışlardı.. O ellerini ayaklarını nasıl kullanıyorlar vallahi hayret.

Güzel bir tatildi.. Starbucks en fazla uğradığımız, earl grey çayımızı içtiğimiz yerler arasındaydı:) Zira yemek konusunda biraz sıkıntı çektik:)

Bir de Sevilla'da bir çay cenneti dükkanından iki çeşit çay almıştık ki bayıldık aromalarına kokularına.. Özellikle Te Mil Flores çayı.. Normal çayımızı demlerken bir tuıtam da bundan atınca misler gibi bir tat ve koku veriyordu.. Bitirdik tabii, bilseydik daha çok alırdık dedik:) Ama diğer çay hala duruyor o da bitmek üzere, çayımıza birer tutam atıp kokusuyla tekrar gidiyoruz oralara:)

Veee bir uyarı gidecek olanlara, biz araştırıp da gittiğimizden başımıza gelen bu durumu okumuştuk o yüzden de  yemedik, siz de yemeyin :)

NOTUN DİBİ :

Barcelona merkezde  yanınıza yaklaşıp turistmiş gibi soru soran hırsızlar var.Biri gelip size soru soruyor, çetenin diğer elemanı da biraz ileride bekliyor hazırda ve biraz sonra çıkıp yanınıza gelip İspanyolca bir şeyşer söyleyip polis kimliğini çıkarıp gösteriyor:) O esnada eğer bunun bir oyun olduğunu okumadıysanız bilmiyorsanız orada telaşa kapılıp  konuşup oyalanırken soyuluyorsunuz:)

Neyseki biz okuduğumuzdan, dikkatli davrandık.. Adam gelip soru sorduğunda zaten huylanmıştık ki, biricik az ötede bekleyen adamı farketmişti, biraz sonra yanımıza gelip de kimlik de çıkarınca heeh dedik tam oldu, anladık ve gülerek bildik hikayeymiş  bu yaa diyip şaşkın bakışları arasında yürüdük gittik bir şeyşer kaptırmadan:)

25 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş zevkle okudum. Yurt dışında okuduğum zamanlarda gitmiştim İspanya'ya, 3 gün sokak sokak, cadde cadde arşınlamıştık arkadaşla. Resimlerini eklediğiniz yerleri dünya gözüyle gördüm ve tekrar yazınızla o günlere dönmüş gibi hissettim... Bu arada, gitmeden yaptığım araştırmada ben de okudum hırsızlık olaylarını, arkadaşla da paylaşmıştım ancak nasıl olduysa kızcağızı soydular. Sırt çantasına koyduğu fotoğraf makinasını yürütmüşlerdi.. Onca fotoğrafa mı makinaya mı yanalım, bilemedik :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekküe ederim:) Sevindim tekrar o güzel günleri hissetmenize sebep olduğuma:) Aynı şekilde sabahtan akşama hep yollardaydık biz de:)
      Hırsızlık olayına üzüldüm:( gerçekten kötü olmuş geçmiş olsun... İkisine de yanar insan ya.. Bir daha nasip olur umarım. o zaman daha dikkatli olur ve güzel fotoğraflardan da mahrum kalmaz..

      Sil
  2. Harika fotograflar, ne kadar guzel yerler. Kemikler evine bayildim o nasil bir mimaridir oyle. Cok zevkle okudum cok guzel bir yazi olmus. Dediginiz gibi en guzel yuruyerek ogrenmek bir sehri.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,sevindim:) evet gerçekten gidip görülesi güzel bir yer.. O güzel mimariyle kaplı şehrin her bir yanı. bol bol yürüdükbiz de zaten yürümeyi seven bir çift olarak:)

      Sil
  3. İspanya merak ettiğim yerlerden biri.
    güzel bir gezi olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilerim bir gün sen de gidip görürsün.
      teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Peki hiç aklınıza o gurbet ellerde ben geldim mi..? "Şu fakir 'u da getireydik de genel kültürü artardı" diye iç geçirdiniz mi..?

    Ayrıca fotolar da kısa tanıtıcı cümlelerin de pek bir hoş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi ne yalan söliyeyim gelmedi yani:) ama bundan sonra gelebilir:)

      teşekkür ettim çocuk efendi beğendiysen ne mutlu:)

      Sil
  5. Gitmiş kadar oldum fotoğraflarla. Güzel bir gezi olmuş ve ayrıca geçmiş olsun, iyi ki tedbirli davranmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçeğini görürsün dilerim :) evet güzel bir geziydi bizim için.. teşekkür ederim:) evet biz atlattık bildiğimiziçin.. bilmeseydik bizde düşerdik o ağa:)

      Sil
  6. Haziran olduğu nasılda belli, ne güzel gezmişsiniz, bilinçli bilinçli:)
    binalar çok enteresanmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi tertemiz bir gün ışığı:) güzel gezdik sahiden evet:) öyleydi, sokak lambaları bile enteresandı hoştu:)

      Sil
  7. Sanırım şuan seni kıskanıyorum :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah sen de gider görürsün:) fırsatları takip edince öyle uçuk rakamlar olmuyor..

      Sil
  8. aa ne güzeel. tursuz kendiniz gittiniz ha ne güzel. ya öyle ucuz ki yurtdışı artık. uçak da iyi bakınca çok ucuz. bunu not aldım. ben de sadece gaudi için gidicem ya. hayatta en sevdiğim şeylerden biri bu gaudi denen insan.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tursuz gittik bu şekilde gönlümüz dilediğince istediğimiz şekilde özgürce daha rahat dolaşıyoruz:) git gez gör güzel yerler:)

      Sil
  9. Yazamaz ki.. Yazamaz ki... Nanikk nanik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cıks cıks cıks nanik yapıyo bir de:) internetimiz yoktu ama geldii heh heee yazayım da gör :))

      Sil
  10. yağmurlu şarkılar'dan önceki iki yazımı okusan yaa.
    :)
    hayalkar
    bir hayal iki rüya.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle olmuş sanırım:) internetim yoktu 2 gündür ancak gelebildim ondan yani:)

      Sil
  11. aaa ben sana sölerken okuyo muşsuun.
    :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, Bir blogdan sitenizi tesadüfen gördüm. İspanya geziniz çok ilginç olmuş. Sadece Barcelona ve Sevilla şehrini yapan bir tur duymamıştım. Ben, Barcelona'yı ayrı, Madrid ve Valencia'yı ayrı ve Sevilla'yı da içine alan Endülüs gezisi ayrı ayrı yaptım. Tümünü de blogda yazdım. Fakat şu hırsızlık olayı bana çok ilginç geldi. 3 gezimizde de buna yakın yada uzak hiçbir olay olmadı. İspanya'yı örneğin İtalya'ya göre çok daha güvenli buldum.
    Sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz öncelikle ve teşekkür ederim yorumunuz için. Tur değil bu, biz turla gitmedik, eşimle birlikte kendimiz gittik, tura bağlı kalmayı pek istemedik, kendimiz özgürce görülebilecek gidilecek yerleri gezdik gördük. Her şeyi kendimiz planladık yani ve çok daha makul fiyatlara oldu... Eşim bir yeri kendi keşfetmeyi sevenlerden... Hırsızlık olayına gelince, herkese illa ki denk gelecek diye bir şey yok tabi, ne mutlu ki size denk gelmemiş:) Biz gitmeden önce çeşitli bloglardan okumuştuk böyle bir şeyi ki başına gelenler uyarı niteliğinde yazmış haberdar etmişlerdi... Aynısına biz de tanık olduk...

      Sil