8 Eki 2013

BALON TURU



Balona binene kadar hiç de o kadar büyük olduğunu düşünmemiştim.. Evlendikten iki hafta sonra, geçen şubatta, Ürgüp'e gittiğimizde, biricik bana sürpriz yapmıştı... Aslen Ürgüp'lüdür de kendisi..
Bineceğimiz gün sabah erkenden uyandık.. Yanlış hatırlamıyorsam 5 buçuk gibiydi.. 
Biniş saati hep sabahları  olurmuş, 7'ye doğru havalanmaya başlıyor..
Nereye gideceğiniz de tamamen rüzgara bağlı.. Hangi tarafa götürür sürüklerse artık şansınıza:))
Bir servisle  belli bir noktaya, toplanma yerine getirildik. Senenin o zamanında bile, (şubat ayıydı) tıklım tıklım doluydu yabancı turistlerle..

 Genellikle de, Koreliler, Japonlar, Çinliler vardı.. Sevimli, şirin, çekik gözlüler yani:) Gruplara ayrılarak balonların olduğu yere götürüldük otobüslerle..

Balonlar henüz yeni şişiriliyordu, yerdeydiler yani.. Fotoğraflarda gördüğünüz şekilde.

149.jpg153.jpg

Ben oldukça devasa bulmuştum.. Şiştikçe yerden yükselmeye havalanmaya başlıyor. Tamamen havalanınca tutuyorlar fazlaca yükselmesin diye ve binecekleri alıyorlar teker teker.

6 bölmeden oluşuyordu yanılmıyorsam ve her bir bölme 4'er kişi alıyor. Binerken ve inerken birazcık yardım alıyorsunuz tabi yerine göre..
Bizim balondaki amcanın tekinin ayağı takıldı da düşüyordu az kalsın kafa üstü, hep beraber yakalamıştık şükür ki:))

Sözde turistlerle binmiştik ama esas yabancı biz kaldık aralarında yahu:) Hepsi aynı dili konuşuyordu, farklı konuşan sadece bizdik:))  Arada sırada balonun kaptanıyla ingilizce konuştuklarında anlıyorduk.. Çekik gözlü kızımızın biri kaptana asılıyordu hatta :))
You're  very handsome diyordu kahkaha eşliğinde bağıra bağıra:))

Kahkahalar, fotoğraflar, sohbetler havada uçuştu, e sahiden de öyle oldu:)) Sabahın ilk ışıklarıyla güneş doğarken  gökyüzünde rengarenk bir sürü balon; tam bir renk cümbüşü..
Hakikaten hoş bir görüntü..

Zaman zaman en yükseğe,zaman zaman da Peribacalarının arasına olabildiğince alçağa iniyorduk..
Balon kaptanları arada artistik hareketlerde bulunuyorlardı, ikibalon çok yaklaştığında çarpacakmış hissi verip teğet geçiyorlardı..

Yukarıdan manzara da muazzamdı hani:)) Ben hiç korkmadım ama benim bi taneciğim pek bir tedirgin oldu, zaman zaman beni tuttuğunu gördüm:)) 1-1 buçuk saat kadar sürdü sanırım..

İniş zamanı mı? E oda uygun olan nereye denk gelirse artık.. Biz tarla gibi bir yere inmiştik. Tamamen durmadan iniş hazırlıkları tamamlanmadan da indirmiyorlar sizi.. İndiğiniz noktada da yine servisler bekliyor oluyor ve onlarla merkeze kadar bırakılıyorsunuz...

Öyle her gittiğnizde binilecek kadar ucuz bir şey değilmiş onu da sonradan öğrendim. Şaşırmıştım ne kadar pahalı diye:) Biz kışın kişi başı 150 ye falan binmişiz yanlış hatırlamıyorsam, ki o da tam sezonu değildi.. Sezonunda nasıl oluyordur kimbilir. Bence bu kadar yüksek olmamalı

İşte böyle güzel bir hatıramız oldu biriciğim sayesinde. Ömürde bir kere olması gereken bir güzellik..

 
 

8 yorum:

  1. ay korkmadın mı yaaaa.
    :)

    dün mimledim seni.
    görmediin.
    :)

    YanıtlaSil
  2. deeptone;

    yok korkmadım aksine çok erğlenceliydi:))

    şey aslında görmüş olabilirim de:) teşekkür ediyorum efendim ama yazının sonundaki cümleye dayandımdı ben:) önceki blog hayatımı da hesaba katarsak, 4 yıllık blog hayatımda sanırım sadece 1 kere mim yazısı yazmışımdır:) mimleri yazmasını değil okumasını severim genelde;)

    YanıtlaSil
  3. ay ben yüksekten korkarım da ondan ya.
    :)
    mim tımım.
    :)
    4 yıldır blogçusun ha.
    ama daa yeni bilok arkadaşı olduk.
    :)

    YanıtlaSil
  4. deeptone,

    ivit öyleyim, çünkü başka bir blogda yazıyordum.. biraz ara verdim, sanırım iki yıl kadar ve tekrar yeni bir sayfada yeniden başladım ve burdayım.. öyle olunca tabi işte böyle sıfırdan başlıyorsun.. zor oluyor yahu

    güzel de okuyucu kitlem var idi o zamanlar, sevilirdim ben de yani senin gibi:) o kadar güzel insan tanıdım ki.. Ama şimdi bir çoğu yazmıyor...

    çok da güzel dostluklarım oldu 2006 dan bu yana blog arkadaşlarım var ve evlenip İstanbul'a gelince buluşma fırsatımız da oldu, arada sırada buluşup vakit geçiriyoruz hala:)

    seni yeni keşfettim hal böyle olunca, e güzel de oldu:)

    YanıtlaSil
  5. Hep yapmak istediğim bir şey. İnşaallah bana da kısmet olur. :)

    YanıtlaSil
  6. Uyuşuk Hayalperest;

    Hoşgeldin:) inşallah olur bir gün.. güzel bir deneyim..

    YanıtlaSil
  7. gerçekten harika bi manzara. Sanki hayalle çizilmiş bi resim gibi.

    YanıtlaSil
  8. cem;

    hoşgeldin:) evet görülesi bir manzaraydı.. Tasvirin de ayrı güzel olmuş:)

    YanıtlaSil