20 Mar 2015

DOĞAL DİŞ MACUNUMUZ


Kadriye Hanım bir önceki yazımda diş macununu nasıl yaptığımı sormuş ben de herkes görebilsin diye bu şekilde vereyim dedim tarifi:)


beyaz kil,
karbonat, 
yarım çay kaşığı bal, süzme has bal, bal olmasa da olur şart değil elbette ama onun da diş etlerine faydası var.
uçucu yağ, sizin isteğinize bağlı seçtiğiniz herhangi bir uçucu yağ.


Bir yemek kaşığı kadar kile, bir çay kaşığını tam doldurmayacak şekilde  karbonat koyuyorum. Fazla koymamalı zira. Hatta fazla miktarda macun olmasın taze kalsın diye yarım yemek kaşığı kile yarım çay kaşığı karbonatla yaptım sonuncusunu. İki kişiyiz sonuçta yetiyor yani:) 


Çok azıcık da bal damlatıyorum içine, son olarak da  limon ve nane yağı koyuyorum ben. Bir kaç damla damlatıyorsunuz ...Siz kendi isteğinize göre seçtiğiniz uçucu yağı ekleyebilirsiniz.
Ada çayı yağı da olabilir mesela. Onun da, nane yağının da antiseptik ve anti bakteriyel özelliği vardır zira,  diş eti hastalıklarında, ağız ve diş bakımlarında kullanımları önerilir... Sonra su ekleyip karıştırıyorum işte bu kadar basit. Kıvamını kendime göre ayarlıyorum.


Kapalı küçük bir kutuda duruyor kurumuyor da. Yalnız çok az miktarda yapın ki fazla uzun zaman kalmasın. Tadı biraz değişiyor fazla durunca. Azar azar yapıp taze taze kullanmak en güzeli... Taze olarak iki haftaya yakın kullanabiliyorsunuz.
Bu kadar anlattığıma bakmayın yapmak bir dakika bile sürmüyor:)



12 yorum:

  1. aayy bayıldımmm... hangi diş macununu alsam tam verim alamıyorum ben. hassas diş sendromu var çünkü. ona çözüm buldum gibi şimdilerde,sensodin kullanıyorum ama beyazlatmıyor hiç bir türlü.
    bu tarifi mutlaka uygulamalıyımm...uygulayacağımmm...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hassaslık durumlarında nasıldır nasıl olur bilmiyorum denemeden bilemeyiz
      dene bakalım bir madem:)

      Sil
  2. @ kelimelerle dans: canımcım bende de var o hassas diş etlerinden, ben de sensodin aldım ama cidden memnun kalmadım dediğin gibi beyazlatmıyor...

    Kuzum tarif için teşekkürler,denemeyi düşünüyorum en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bakalım canım, yalnızz öyle normal diş macunlarındaki gibi tatlı bir tat bekleme... Bir de köpürmez öyle ama temizlik vazifesini yerine getirir...:)

      Sil
  3. bu tarifi yapmak için en önemli sebep içinde ne olduğunu bilmek:)

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. hoş geldin deep, öyle mi:)
      işe yarıyor ama.

      Sil
  5. böyle bitkisel tarifleri dikkate alırım hep bunu da denemeliyim,
    faydalı bir paylaşım :)

    YanıtlaSil